Project Description

Voor Hasbro, wereldspeler in spellen en speelgoed, verzorgen wij sinds 1994 de PR voor alle nieuwe speelgoedproducten, met nadruk op de cadeauperiode. Tot 2012 bundelden wij de vele persinfo voor het najaar in hard copy perskits, variërend van spellendozen tot een prachtig glanzend persboek. Uiteraard met aanvullende digitale content.

In 2012 hebben we onze klant geadviseerd de stap naar volledig digitaal te wagen. We bedachten een digitaal speelgoedmagazine, met leuke rubrieken die je vaak terugvindt in “echte” magazines. Aan de teksten die we speciaal voor het magazine schreven hingen we de persberichten, het direct downloadbare hi-res beeld en andere visuele content. De site is onder de aandacht van de media gebracht middels een ketting van flashmailings, die telkens een product uitlichtten en weer doorverwezen naar het totale speelgoedmagazine.

Kijk voor het Speelgoedmagazine, zoals het er toen uit zag, op: Speelgoedmagazine.com/onlinepersmagazine

In 2013 en 2014 is het speelgoedmagazine in essentie behouden, met productinfo en hi-res beeldmateriaal.