Project Description

Uitdaging: Aandacht genereren voor de lancering van Furby 2.0 op 14 februari 2013 in de brede Nederlandse pers.

In de aanloop naar 14 februari ontving de brede lifestyle pers op 11, 12 en 13 februari een digitale teaser met als afsluiter op Valentijnsdag de Valentijnskaart met verwijzing naar Furby. Op Valentijnsdag werden er vervolgens maarliefst 41 brabbelende ‘Valentijnsvriendjes’ – Furby’s met Valentijnskaart en een rode-hartjes heliumballon – rondgebracht op de Nederlandse redacties. Waanzinnig positieve reacties waren hiervan het gevolg en ook de timing van het persbericht en de redactiebezoeken was perfect. Een geslaagde actie waarbij we Furby absoluut top of mind hebben gebracht bij de VIP pers.

Resultaat:
Meer dan 50 publicaties in media als 100% NL Magazine, J/M voor Ouders, NRC Next, het AD, NOS.nl en telegraaf.nl. Furby kreeg TV exposure bij Show Vandaag en Life4You en was live in de uitzending bij Q-Music.