Project Description

OPDRACHTGEVER:  Hasbro

UITDAGING: ontwikkel in navolging van het eerder ontwikkelde digitale persmagazine een perswebsite waar alle beschikbare (pers)informatie van Hasbro samenkomt.

Voor Hasbro, wereldspeler in spellen en speelgoed, verzorgen wij sinds 1994 de PR voor alle nieuwe speelgoedproducten, met nadruk op de cadeauperiode. Tot 2012 bundelden wij de vele persinfo voor het najaar in hard copy perskits, variërend van spellendozen tot een prachtig glanzend persboek. Uiteraard met aanvullende digitale content.

In 2012 hebben we onze klant geadviseerd de stap naar volledig digitaal te wagen. We bedachten een digitaal speelgoedmagazine, met leuke rubrieken die je vaak terugvindt in “echte” magazines. In 2013 bleek dat het handhaven van speelgoedmagazine, met het wisselen van de Hasbro-collectie, te kostbaar was. Vandaar dat wij voor Hasbro een simpele en doeltreffende perswebsite hebben ontwikkeld, waar de pers gemakkelijk kan rondkijken voor de content die zij nodig hebben.

RESULTAAT:  een doeltreffende website die de basis heeft gevormd voor de persbenadering in de cadeauperiode in 2013 en 2014. Een platform dat door journalisten als ‘goede service’ wordt geclassificeerd en waardoor het aantal publicaties nog verder toe nam.